.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ذخیره‌سازی مرکبات جلوی دست‌های وارداتی را می‌گیرد
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: ذخیره‌سازی مرکبات برای شب عید جلوی برخی از دست‌های وارداتی را می‌گیرد و به تنظیم بازار نیز کمک می‌کند.

به گزارش شمال نیوز، برف سنگین پاییزی در مازندران خسارت سنگینی به باغداران مازندران وارد کرد.

برف آمد و به بسیاری از محصول مرکبات مازندران خسارت وارد کرد اما نکته جالب این است که محصولاتی که در برف سالم ماندند برف بازار آنان را از بین برد.

با وجود اینکه بسیاری از محصولات مازندران در برف اخیر سالم ماندند اما برف بازار آن را با مشکل روبه‌رو کرد اما باغداران استان همچنان امیدوار و مشغول جمع‌آوری محصول از باغ‌ها هستند.

* میوه‌های یخ‌زده از دور خارج شد

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در حال حاضر میوه‌های خسارت‌دیده ریزش کرده و قابلیت نگهداری در انبار را ندارد.

محمدرضا شعبانی با اشاره به اینکه میوه‌های باقی‌مانده روی درخت قابلیت عرضه به بازار و ذخیره‌سازی برای شب عید را دارد، اضافه کرد: براساس تجریه ذخیره این میوه‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توان گفت ضایعات و خسارتی ندارد.

وی بیان کرد: ذخیره‌سازی مرکبات برای شب عید جلوی برخی از دست‌های وارداتی را می‌گیرد و به تنظیم بازار نیز کمک می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران ادامه داد: این نوید را مصرف‌کنندگان و بازاریان می‌دهیم که میوه به میزان کافی برای مصرف این ایام و پایانی سال موجود است.

شعبانی با اشاره به اینکه میوه‌های یخ‌زده از دور خارج شده است، بیان کرد: این محصولات یا به صنایع تبدیلی ارسال و یا امحا شده و میوه‌ها کاملاً سالم هستند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر انبار زدن مرکبات مازندران برای ایام پایانی سال در حال انجام است.

* میوه‌های باقی‌مانده روی درخت سالم و قابل انبار برای شب عید است

مدیرگروه باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: میوه‌های باقی‌مانده روی درخت سالم و قابل انبار برای شب عید است.

حسین صادقی با بیان اینکه همانطور که انتظار می‌رفت میوه‌های پرتقال تامسون آسیب‌دیده بر اثر یخ‌زدگی از روی درخت ریزش کرده‌اند، اضافه کرد: میوه‌های باقی‌مانده سالم هستند و می‌توان آنها را تا عید انبار کرد به شرط اینکه واکس زده شود.

وی با اعلام اینکه درواقع نیازی به واردات نیست، تصریح کرد: همچنین درختان آسیب‌دیده تا نزدیک عید نیاز به هیچ‌گونه سم‌پاشی، محلول‌پاشی و روغن‌پاشی ندارند.

مدیرگروه باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی ساری بیان کرد: میوه‌های تامسون به‌سادگی تا اواخر دی‌ماه قابلیت نگه‌داری روی درخت دارند تنها در صورت پیش‌بینی هواشناسی تا سه درجه زیر صفر و طولانی‌مدت باید از روی درخت برداشت شوند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.